I mitten av förra veckan öppnade Starbucks formellt sin svenska webbutik.
Tanken är att via den sälja muggar, koppar, kringutrustning och annat med Starbucks-loggan på, skriver ehandel.se.
– Vi har länge haft en hög efterfrågan på vårt sortiment av koppar och muggar, som dessutom ökar stadigt, säger Starbucks Sveriges Anna Hamnå till ehandel.se
– Med en e-handel kan vi möta efterfrågan, då vi når ut till fler områden än bara de där vi har våra caféer. Det i kombination med en ökad försäljning på just detta sortiment online på den norska marknaden, gjorde att beslutet blev enkelt, tillägger hon.
Man har även sina kaféer centrerade till Stockholms-regionen vilket man i corona-tider inte ser som optimalt men med e-handeln kan man överbrygga en del av det.
Däremot är det inte aktuellt att sälja kaffebönor och dito kapslar online, säger Hamnå.
– Det är merchandise vi ser den högsta efterfrågan på och det är det som kommer att vara centralt på hemsidan. Våra kaffebönor och kapslar finns tillgängliga i välsorterade matbutiker, avslutar hon till ehandel.se.

Greenfood och Agtira ökar produktionen
Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.