Ingen mellandagsrea i Elons 320 butiker

Ingen mellandagsrea i Elons 320 butiker
Stefan Lebrot, vd för Elonkedjan som ställer in sin planerade mellandagsrea. Foto: Pressbild Elon
Elon, med 320 svenska butiker, tillhör de kedjor som ställer in sin planerade mellandagsrea med hänsyn till den allvarliga situationen under pandemin.

Elon, med 320 svenska butiker, tillhör de kedjor som ställer in sin planerade mellandagsrea med hänsyn till den allvarliga situationen under pandemin.

2020 är året då vi alla tvingas tänka nytt och ändra våra planer. Med anledning av den rådande situationen och de nya nationella restriktionerna som regeringen och Folkhälsomyndigheten presenterade den 18 december väljer Elon att ställa in årets planerade mellandagsrea, skriver kedjan i ett pressmeddelande.

– Tillsammans kan vi göra skillnad och som Sveriges största aktör inom vitvaror och hemelektronik vill vi ta vårt ansvar, säger Elons vd Stefan Lebrot.
– Vi har beslutat att ställa in den mellandagsrea som vi planerat för i år och vi kommer att följa regeringens uppmaning med förhoppningen om att vi alla inser den nuvarande situationens allvar.

– Det har varit ett prövande år för alla svenskar och vi vill göra allt vi kan för att ge både kunder och medarbetare en så trygg miljö som möjligt, tillägger Lebrot.
– Vi har alltid varit engagerade i det lokala samhället och vi kommer fortsätta att ta ansvar och tänka långsiktigt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil