Stark tillväxt för H&M – ökar med 62 procent

Stark tillväxt för H&M – ökar med 62 procent
Foto: H&M Group
H&M återhämtar sig efter pandemin och redovisar nu en tillväxt på 62 procent för det senaste kvartalet i jämförelse med motsvarande kvartal 2020.

H&M återhämtar sig efter pandemin och redovisar nu en tillväxt på 62 procent för det senaste kvartalet i jämförelse med motsvarande kvartal 2020.

H&M omsatte 46 509 miljoner kronor under andra kvartalet av koncernens brutna räkenskapsår, månaderna mars, april och maj.
Det ska jämföras med 28 664 miljoner kr motsvarande period 2020 och innebär alltså i den jämförelsen en tillväxt på 62 procent.

– I takt med att allt fler vaccineras och att restriktioner lättar, öppnas världen gradvis upp och kunder kan återigen besöka våra butiker. Väl uppskattade kollektioner i kombination med snabba anpassningar och fortsatta förbättringar gör att vår återhämtning är stark. Trots fortsatta restriktioner, har försäljningen ökat kraftigt jämfört med föregående år, säger vd Helena Helmersson i en kommentar. 

När det gäller vinst redovisar man ett rörelseresultat på 3 852 miljoner kronor för kvartalet, vilket ska jämföras med en förlust på 6 188 miljoner kronor samma period i fjol.

– Våra långsiktiga digitala investeringar och alltmer integrerade försäljningskanaler i kombination med effektivare arbetssätt och kundfokus har varit viktiga under pandemin. Genom att snabbt kunna ställa om och anpassa oss har samtliga delar av bolaget bidragit till återhämtningen, säger Helena Helmersson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Änglamark pasta byter till papp

Änglamark pasta byter till papp. Alla förpackningar byts ut och besparingen blir enligt Coop 300 ton plast per år.

20 år sedan Lidl öppnade i Sverige

25 september var det exakt 20 år sedan Lidl öppnade sina första butiker i Sverige. Idag har kedjan 205 butiker från Trelleborg till Boden.

Inredningsföretag köper studio

Butiksinredningsföretaget Nitton93 köper Studio Johansson Bergvall som under lång tid arbetat med utveckling av bland annat Icanders för Ica Sverige.

Kronprinsparet på besök hos Fazer

Livsmedelsinnovationer och hållbarhet stod i centrum när kronprinsessan Victoria och prins Daniel besökte Fazer i Vanda förra veckan.

Circle K tar nytt steg kring hållbarhet

För att minska antalet engångsartiklar gör Circle K ett nytt test ihop med Panter och Tingstad. Det handlar om ett cirkulärt system för takeaway-mat.

En bonde har polisanmält sina kor

En indisk bonde har polisanmält sina kor efter att de inte producerat mjölk på fyra dagar, trots att de har fått den mat de ska ha.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil