Han tar över som marknadschef

Fredrik Kullberg den nya marknadschefen för ICA Sverige | Foto Pressbild

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Efter en framgångsrik tid som Marknads- och kommunikationschef på Apotek Hjärtat, blir Fredrik Kullberg den nya marknadschefen för ICA Sverige. Han tillträder sin nya roll den 1 mars.

Fredrik Kullberg har varit en central del av Apotek Hjärtat sedan dess start 2010 och har under denna tid byggt upp och lett marknadsavdelningen. Hans roll har även inkluderat att vara en del av ledningsgruppen. Med omfattande kunskap och erfarenhet inom marknadskommunikation har han framgångsrikt positionerat Apotek Hjärtat som ett av Sveriges starkaste varumärken.

Välkomnande Ord från ICA Sverige
Magnus Stadig, tillförordnad försäljnings- och marknadsdirektör på ICA Sverige, uttrycker sin glädje över att Fredrik Kullberg kommer att leda marknadsorganisationen. Han betonar Kullbergs unika kombination av ICA-erfarenhet från Apotek Hjärtat och fräscha perspektiv. Stadig ser fram emot att ha en kompetent och erfaren ledare som Kullberg i teamet.

Fredrik Kullberg själv delar sin stolthet och ödmjukhet över att acceptera rollen som marknadschef på ICA Sverige. Han uttrycker sin glädje över att fortsätta vara en del av ICA-koncernen och arbeta för detta framstående varumärke. Kullberg ser fram emot att lära känna ICA Sveriges verksamhet och samarbeta för att fortsätta stärka varumärket.

Ett Värdigt Efterträdande
Som efterträdare till Josefin Lundmark, kommer Fredrik Kullberg att överta som marknadschef och tillträda sin nya position den 1 mars. Hans erfarenhet och ledarskapskompetens förväntas bidra till att fortsätta ICA Sveriges framgångsrika marknadsarbete.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.