51 nya hyresavtal i år

I år har Grosvenor Europe tecknat 51 nya avtal med hyresgäster i sina sex svenska centrum. ”En tydlig trend mot en alltmer varierad mix”, är betyget.

Under årets åtta första månader har Grosvenor Europa tecknat 51 nya avtal med hyresgäster i sina sex centrumfastigheter i Sverige.
Företaget skriver utvecklingen som en tydlig trend mot en alltmer varierad mix av verksamheter.

Man har idag en uttalad strategi att i sina centrum mixa service, tjänster, upplevelser, nöjen och handel.
– Coronakrisen har bekräftat att strategin är riktig då vi i våras upplevde ett lägre tapp i besöksflöde än många andra aktörer och i vissa fall en ökning av besökare, säger Grosvenor Europes nordiske chef Carl Strufve.
– Det beror på att våra centrum fungerar som lokala stadskärnor med funktioner och verksamheter som blir allt viktigare när vi spenderar mer tid nära hemmet, menar han.

Fakta/Nytt hos Grosvenor Europe
I Skärholmen centrum utökas utbudet av sjuk- och hälsovård genom att Aleris sjukvård har etablerat sig och öppnade Aleris rehab i september samt att tandvårdskedjan Tandea tecknat nytt avtal.
Ny hyresgäst i Skärholmen centrum är även Drive trafikskolan och såväl Stadium som Panduro har valt att teckna nya hyresavtal.
I Haninge centrum öppnade danska Normal en helt ny butik i slutet av augusti.
I Lidingö centrum utvidgas utbudet av hälsovård i och med att Minutus träningskoncept har tecknat avtal gällande en ny lokal i anslutning till den nuvarande. Samtidigt har Jarméus skor tecknat ett nytt hyresavtal och Lidingö stad har undertecknat ett avtal om två lokaler på totalt 742 kvadratmeter.
I Sverige äger och utvecklar Grosvenor Europe Bålsta centrum, Burlöv center, Skärholmen centrum, Väsby centrum, Haninge centrum och Lidingö centrum. (Källa Grosvenor Europe).

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.