Lidl på butiksturné med blågult sporttema

Lidl på butiksturné med blågult sporttema
Handbollslegendaren Staffan Olsson med Lidl på butiksturné. Foto: Pressbild Lidl
Lidl nyttjar sitt sponsorskap till att nu göra en butiksturné på fem orter tillsammans med de två idrottsförbund som Lidl är med och sponsrar.

Lidl nyttjar sitt sponsorskap till att nu göra en butiksturné på fem orter tillsammans med de två idrottsförbund som Lidl är med och sponsrar.

Lidl har ett sponsorskap med handbollförbundet likväl som med ishockeyförbundet och för att marknadsföra sponsorskapet har man genomfört en butiksturné med hockey- och handbollsaktiviteter.
Aktiviteterna har skett på fem orter och starten gick i Malmö för att sedan gå vidare mot Göteborg, Ekerö, Mariestad och Luleå.

På plats bjöds Lidls kunder in att testa att skjuta puck och kasta handboll. Besökarna bjöds även, som sig bör i sportarrangemang, på korv med bröd men även på smakprov ur Lids svenska sortiment samt färsk frukt.

Tävlingspriserna bestod av både matchbiljetter och landslagströjor samt fina priser från Lidls sortiment. 
Dessutom var välmeriterade profiler inom de båda sporterna med och gav tips och tricks, däribland handbollslegendaren Staffan Olsson.

– Det var väldigt kul att få vara med att pusha det här samarbetet. Jag var proffs i Tyskland under många år och har därför haft en lång anknytning till Lidl, och tycker det är fantastiskt att de går in och sponsrar svensk idrott, säger Staffan Olsson, som deltog tillsammans med tidigare NHL-proffset Daniel Tjärnqvist utanför Lidl Ekerö.

– Vi är glada och stolta att vara med och sponsra två av Sveriges största sporter. De svenska ishockey- och handbollslandslagen har bidragit med enormt blågul glädje både historiskt och i nutid, och det har varit otroligt roligt att se den glädjen hos våra kunder, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör hos Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil