90-åriga Tempo blir ”mjukare i formerna”

Nya loggan för Tempo påminner om…gamla loggan för Tempo | Foto: Pressbild
Tempo fyller 90 år i år och firar det bland annat med ett nytt, modernare utseende vilket bland annat är en ny logga som är ”mjukare i formerna”.

Mycket har hänt sedan Tempo öppnade sin första butik 1932 på Östermalmstorg i Stockholm. 
I dag ingår Tempo i Hemköpskedjan och består av 128 butiker runt om i Sverige, som alla är handlarägda.

När Tempo i år fyller 90 år är det dags att fräscha upp varumärket med en ny grafisk profil. 

– Det mest synbara är den nya logotypen, som blivit lite mjukare i formerna jämfört med den gamla, och färgpaletten, som uppgraderats med betydligt fler färgskalor – fortfarande med den traditionellt gröna som grund förstås, skriver kedjan i en pressrelease.

Förändringen med den nya identiten kommer att ske succesivt och pågå under flera veckor. Först ut, med start denna vecka, är Tempos reklamblad. 
Senare väntar hemsidan. som görs om så att den går i linje med de nya färgerna, typsnittet och loggan. 

När Tempo framöver öppnar en ny butik, eller totalrenoverar en gammal, ja då blir det förstås med den nya loggan på butiksfasaden.
Delvis nytt och modernt alltså, men ändå på ett sätt som gör att kunderna garanterat kommer att känna igen det anrika 90-åriga varumärket, anser man.

–  Vi vill att Tempo ska vara en stark och modern kedja, med en egen personlig identitet, som utvecklas med tiden. Nu siktar vi på 90 år till, säger Ted Bergström, marknadschef för Hemköp/Tempo och ansvarig för den nya identiteten.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil