Paulig på förstaplats

100% från hållbara källor kammade hem förstaplatsen för Paulig!
Tidigare i veckan publicerades den finska Sustainability Brand Index-rapporten och Pauligs hållbarhetsarbete inom kaffe.

Som en av de första stora rosterierna i världen kommer alla Pauligs kaffebönor från källor som har verifierats hållbara. Det innebär att allt Pauligs kaffe kommer från verifierade hållbara partnerskapsprogram eller certifierade hållbara källor.

Förstaplatsen i Sustainable Brand Index (SBI) i Finland är ett välkommet kvitto på att arbetet uppmärksammas även utanför företaget.

– Vi har helt klart gjort något rätt när konsumenterna har uppfattat Paulig som det mest hållbara dryckesvarumärket. Tack vare vårt arbete i ursprungsländerna, i vår produktionsverksamhet och genom marknadsföring och kommunikation har vi lyckats höja ribban i vårt hållbarhetsarbete och berätta om det på ett intressant sätt, säger Lea Rankinen, Sustainability & Public Affairs director i Paulig.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil