Paulig på förstaplats

100% från hållbara källor kammade hem förstaplatsen för Paulig!
Tidigare i veckan publicerades den finska Sustainability Brand Index-rapporten och Pauligs hållbarhetsarbete inom kaffe.

Som en av de första stora rosterierna i världen kommer alla Pauligs kaffebönor från källor som har verifierats hållbara. Det innebär att allt Pauligs kaffe kommer från verifierade hållbara partnerskapsprogram eller certifierade hållbara källor.

Förstaplatsen i Sustainable Brand Index (SBI) i Finland är ett välkommet kvitto på att arbetet uppmärksammas även utanför företaget.

– Vi har helt klart gjort något rätt när konsumenterna har uppfattat Paulig som det mest hållbara dryckesvarumärket. Tack vare vårt arbete i ursprungsländerna, i vår produktionsverksamhet och genom marknadsföring och kommunikation har vi lyckats höja ribban i vårt hållbarhetsarbete och berätta om det på ett intressant sätt, säger Lea Rankinen, Sustainability & Public Affairs director i Paulig.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Coops medlemmar stöttar bigårdar

Här kan man snacka om ett rejält bi-drag. Coops medlemmar skänker 1,3 miljoner bin till demonstrationsbigårdar i ett nytt samarbete.

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil