Rusning efter Paolos hos Matsmart

Varumärket Paolos
Matsmart hann knappt lägga upp Paolos torrvaror förrän sajten låg nere för att för många ville handla av varorna. ”Rekord i trafik”, enligt Matsmart.

Onsdag morgon meddelade Matsmart att man kommit överens med bolaget bakom varumärket Paolos om att köpa upp lagret av torrvaror. När man sedan lade ut varorna på sajten kraschade den snabbt.

Paolos varor har varit omöjliga att sälja under vanliga omständigheter sedan profilen bakom märket, Paolo Roberto, avslöjats som sexköpare. Men för Matsmart, som säljer felmärkta och utgående varor för att undvika matsvinn, var situationen en möjlighet.

– För oss var det här en given affär att göra. Det handlar om jättebra produkter som förtjänar att ätas, inte slängas, skrev Matsmart i ett pressmeddelande onsdag morgon.
Så fort man sedan lade ut varorna kraschade sajten av anstormningen.
– Det är rekord i trafik, vi har aldrig varit med om något liknande, sade Matsmarts kommunikationschef Hanna Thofelt Lindström i ett mejl till Di.

I samband med försäljningen använder Matsmart även intäkterna till att skänka 350 000 kronor till Child10, som arbetar mot sexuell exploatering och för att människohandel ska upphöra.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil