Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Rusning efter Paolos hos Matsmart

Varumärket Paolos
Matsmart hann knappt lägga upp Paolos torrvaror förrän sajten låg nere för att för många ville handla av varorna. ”Rekord i trafik”, enligt Matsmart.

Onsdag morgon meddelade Matsmart att man kommit överens med bolaget bakom varumärket Paolos om att köpa upp lagret av torrvaror. När man sedan lade ut varorna på sajten kraschade den snabbt.

Paolos varor har varit omöjliga att sälja under vanliga omständigheter sedan profilen bakom märket, Paolo Roberto, avslöjats som sexköpare. Men för Matsmart, som säljer felmärkta och utgående varor för att undvika matsvinn, var situationen en möjlighet.

– För oss var det här en given affär att göra. Det handlar om jättebra produkter som förtjänar att ätas, inte slängas, skrev Matsmart i ett pressmeddelande onsdag morgon.
Så fort man sedan lade ut varorna kraschade sajten av anstormningen.
– Det är rekord i trafik, vi har aldrig varit med om något liknande, sade Matsmarts kommunikationschef Hanna Thofelt Lindström i ett mejl till Di.

I samband med försäljningen använder Matsmart även intäkterna till att skänka 350 000 kronor till Child10, som arbetar mot sexuell exploatering och för att människohandel ska upphöra.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.