Rusning efter Paolos hos Matsmart

Varumärket Paolos
Matsmart hann knappt lägga upp Paolos torrvaror förrän sajten låg nere för att för många ville handla av varorna. ”Rekord i trafik”, enligt Matsmart.

Onsdag morgon meddelade Matsmart att man kommit överens med bolaget bakom varumärket Paolos om att köpa upp lagret av torrvaror. När man sedan lade ut varorna på sajten kraschade den snabbt.

Paolos varor har varit omöjliga att sälja under vanliga omständigheter sedan profilen bakom märket, Paolo Roberto, avslöjats som sexköpare. Men för Matsmart, som säljer felmärkta och utgående varor för att undvika matsvinn, var situationen en möjlighet.

– För oss var det här en given affär att göra. Det handlar om jättebra produkter som förtjänar att ätas, inte slängas, skrev Matsmart i ett pressmeddelande onsdag morgon.
Så fort man sedan lade ut varorna kraschade sajten av anstormningen.
– Det är rekord i trafik, vi har aldrig varit med om något liknande, sade Matsmarts kommunikationschef Hanna Thofelt Lindström i ett mejl till Di.

I samband med försäljningen använder Matsmart även intäkterna till att skänka 350 000 kronor till Child10, som arbetar mot sexuell exploatering och för att människohandel ska upphöra.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil