Bygger ut inför Black Friday

15 nya handlare, 450 skåp och 5 nya terminaler i Sverige. Siffror från Instabox som nu satsar på att bygga upp kapaciteten inför Black friday.

Under kort tid har Instabox knutit 15 nya nätbutiker till sin frakttjänst i Sverige, samtidigt som företaget investerar i 450 nya smarta paketskåp och 5 nya logistikterminaler i Sverige, meddelar man i en färsk pressrelease. 
Många av det största nätbutikerna erbjuder redan Instabox som ett leveransalternativ, påpekar man, men nu tillkommer också Apoteket, Bubbleroom, Indiska, Adlibris, Webhallen, Varnergruppen (Carlings, Volt, Cubus, Dressmann, BikBok), Revolution race med flera.

– Vi är väldigt glada över att inleda så många nya samarbeten med välkända handlare på så kort tid. Det är ytterligare ett bevis på att våra tjänster med snabba leveranser till våra smarta skåp är efterfrågade, säger David Lundqvist hos Instabox.

Under den senaste tiden har företaget byggt ut infrastrukturen med nya logistikterminaler i Malmö, Jönköping, Örebro, Umeå, Sundsvall och har nu tolv terminaler i Sverige.
Samtidigt har man placerat ut 250 nya skåp och inför Black friday ska ytterligare 200 skåp placeras ut.

– Under september har 400 000 svenskar använt Instabox som leveransalternativ, varav cirka 100 000 är nya användare. Det är riktigt kul, konstaterar David Lundqvist.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

Rättelse: Skapar en ny enhet

Tolv av Lekias 170 handlarägda butiker i Sverige och Norge genomför en koncernbildning inom Lekia. Den nya koncernens namn är Lekledaren.

Jättesatsning av Löfbergs i Karlstad

Familjen Löfberg, som äger kafferosteriet med samma namn, gör nu en jättesatsning i Karlstad med, bland annat, ett nytt stort kafferosteri.

Ny formel ska hjälpa med klappar

En ny formel ska hjälpa oss att köpa rätt julklappar, något som enligt en undersökning oroar väldigt många svenskar.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil