För femte året i rad har Circle K korats till det starkaste varumärket i sin bransch med OKQ8 som tvåa – placeringarna desamma som de senaste fyra åren.
I Evimetrix varumärkesundersökning Swedish Brand Award har 1 246 individer uttalat sig om åtta drivmedelskedjor och enligt Circle K är det deras varumärke som är etta hos de svarande.
Circle K har innehaft titeln under de senaste fyra åren då de tog över den efter OKQ8, skriver Convenience news.
OKQ8 har varit tvåa de senaste fyra åren men tredjeplatsen har haft olika innehavare.
Så har förra årets trea Preem nu fått lämna platsen på pallen till Ingo.
– I drivmedelsbranschen är det hanteringen av covid-19 som ger de nöjdaste kunderna. Att man är miljömedvetna, ligger i de bästa lägena och håller rent och fräscht är också av vikt för att kunderna ska trivas och vara nöjda med sitt drivmedelsbolag, säger Peter Wissing som är ansvarig för undersökningen på Evimetrix till Convenience news.