Citygross sänker priset på nya varor

Anders Wennerberg vd för Citygross | Foto Pressbild
Även Citygross tar ett omtag i kampanjandet med prissänkningar på ett begränsat antalet varor och sänker nu priset på ytterligare 175 varor.

I september tog Citygross initiativet till att sänka sitt ordinarie pris på över 1500 vardagsvaror.
Nu tar kedjan nästa steg i sitt arbete för att möta kundernas behov av en billigare matkasse och sänker priset på ytterligare cirka 175 varor.​

– Vi fortsätter med att sänka ordinarie pris – det vill säga att det inte är någon tillfällig kampanj eller begränsat till en dag i veckan. Pris är en av de viktigaste frågorna för våra kunder och vi fortsätter arbeta kontinuerligt med att skapa en mer prisvärd matkasse, säger Anders Wennerberg, vd för Citygross.​

Enligt Matpriskollens senaste prisundersökning framgår det att CityGross är den kedja som stått emot prishöjningarna bäst, sett över de senaste tolv månaderna, skriver kedjan i sin pressrelease.
Det skiljer tre procentenheter på årsbasis mellan Citygross och den kedja som höjt priserna mest enligt rapporten, påpekar man.

– Matpriskollen är ett sätt att mäta prishöjningar på och vi tar resultatet där som ett kvitto på att vi är på rätt väg och att vårt arbete faktiskt gör skillnad och påverkar kundernas plånbok på precis det sättet vi önskat. Nu närmar sig dessutom julen, en av våra största mathögtider – då är det bra om vi kan göra matkassen på Citygross ännu mer prisvärd, säger Anders Wennerberg.​

Arbetet med att vara ett riktigt prisvärt alternativ för sina kunder fortsätter nu på Citygross.
Denna omgång med en sänkning av ordinarie pris på ytterligare 175 varor som många kunder köper i sin vardag.
Det gäller allt från mjölk till pommes frites och många andra frysta grönsaker, men även olika charkprodukter och artiklar från det asiatiska köket. ​

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil