Carlsberg lanserar ny e-handel

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna. | Foto från JESHOOTS.com
Danska Carlsberg slår upp en egen e-handel riktad direkt till konsument. Satsningen motiveras med att man vill nå kunderna lättare under corona.

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna.
I dryckesmagasinet Just-drink motiverar man det med att det sägs vara ett lättare sätt att nå kunder under coronaperioden.

Sajten fokuserar på öl och lanseras nu i samband med att Carlsberg kommer med en speciell röd Liverpool-produkt i spåren av lagets seger i Premier league.

Pour to door är namnet på den nya sajten som i utgångsläget endast riktas till brittiska kunder.
Just nu är det Liverpool-ölen som kan beställas men man flaggar för ett bredare utbud som även ska inkludera alkoholfria alternativ.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Änglamark pasta byter till papp

Änglamark pasta byter till papp. Alla förpackningar byts ut och besparingen blir enligt Coop 300 ton plast per år.

20 år sedan Lidl öppnade i Sverige

25 september var det exakt 20 år sedan Lidl öppnade sina första butiker i Sverige. Idag har kedjan 205 butiker från Trelleborg till Boden.

Inredningsföretag köper studio

Butiksinredningsföretaget Nitton93 köper Studio Johansson Bergvall som under lång tid arbetat med utveckling av bland annat Icanders för Ica Sverige.

Kronprinsparet på besök hos Fazer

Livsmedelsinnovationer och hållbarhet stod i centrum när kronprinsessan Victoria och prins Daniel besökte Fazer i Vanda förra veckan.

Circle K tar nytt steg kring hållbarhet

För att minska antalet engångsartiklar gör Circle K ett nytt test ihop med Panter och Tingstad. Det handlar om ett cirkulärt system för takeaway-mat.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil