Carlsberg lanserar ny e-handel

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna. | Foto från JESHOOTS.com
Danska Carlsberg slår upp en egen e-handel riktad direkt till konsument. Satsningen motiveras med att man vill nå kunderna lättare under corona.

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna.
I dryckesmagasinet Just-drink motiverar man det med att det sägs vara ett lättare sätt att nå kunder under coronaperioden.

Sajten fokuserar på öl och lanseras nu i samband med att Carlsberg kommer med en speciell röd Liverpool-produkt i spåren av lagets seger i Premier league.

Pour to door är namnet på den nya sajten som i utgångsläget endast riktas till brittiska kunder.
Just nu är det Liverpool-ölen som kan beställas men man flaggar för ett bredare utbud som även ska inkludera alkoholfria alternativ.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil