Carlsberg lanserar ny e-handel

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna. | Foto från JESHOOTS.com
Danska Carlsberg slår upp en egen e-handel riktad direkt till konsument. Satsningen motiveras med att man vill nå kunderna lättare under corona.

Danska bryggeriet Carlsberg har startat en egen e-handel riktad direkt till konsumenterna.
I dryckesmagasinet Just-drink motiverar man det med att det sägs vara ett lättare sätt att nå kunder under coronaperioden.

Sajten fokuserar på öl och lanseras nu i samband med att Carlsberg kommer med en speciell röd Liverpool-produkt i spåren av lagets seger i Premier league.

Pour to door är namnet på den nya sajten som i utgångsläget endast riktas till brittiska kunder.
Just nu är det Liverpool-ölen som kan beställas men man flaggar för ett bredare utbud som även ska inkludera alkoholfria alternativ.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

En riktigt het aktie

Mitt i debatten och kritiken kring de snabbt stigande matpriserna tar Axfood plats bland Swedbanks favoritaktier. En bra investering, menar banken.

”Proteinskiftet har stannat av”

Proteinskiftet har stannat av, vego backar och växtbaserat ifrågasätts på sina håll med ny styrka. På ”Next Veg” hos Orkla Foods letade man orsaker.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil