Daniel Wellington gör om för ny tillväxt

Foto MostPhotos

Lästid: < 1 minut

Dela nyhet

Klockföretaget Daniel Wellington gör om sin e-handel och flyttar allt till en plattform. Ambitionen är att jaga tillväxt online med den nya lösningen.

Grundaren Filip Tysanders klockföretag Daniel Wellington var under ett antal år en obruten framgångssaga.
Men de senaste åren har det skrivits lite dystrare kapitel i sagan och nu vill företaget göra en omstart.

Efter att ha drivit ett 50-tal olika webbplatser har man tänkt om och samlar allt på samma ställe, skriver ehandel.se.
Nu har Daniel Wellington migrerat alla sina e-handelsbutiker till Shopify.

– Vi letar ständigt efter sätt att effektivisera vår verksamhet och har alltid kunden i fokus. Beslutet att migrera till Shopify drevs av plattformens flexibilitet, skalbarhet och robusta funktioner, gör att vi kan möta våra kunders föränderliga behov samtidigt som vi driver affärstillväxt, säger Tianhao Liu, vd på Daniel Wellington. Vi lanserar en rad nya och spännande produkter i år, inklusive samarbeten med både små och stora namn, och här blir Shopify ovärderligt i möjliggörandet att effektivt leverera dessa till vår växande kundbas, tillägger Tianhao Liu.

Har du ett nyhetstips?

Här kan du dela med dig av information eller mejla till [email protected]

Annons

Annonser

Håll dig uppdaterad med nyheter varje vardag!

Få de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Vi behandlar dina uppgifter enligt GDPR

Läs Butikstrenders digitala magasin!

Upptäck de senaste branschnyheterna och trenderna online.