Daniel Wellington gör om för ny tillväxt

Foto MostPhotos
Klockföretaget Daniel Wellington gör om sin e-handel och flyttar allt till en plattform. Ambitionen är att jaga tillväxt online med den nya lösningen.

Grundaren Filip Tysanders klockföretag Daniel Wellington var under ett antal år en obruten framgångssaga.
Men de senaste åren har det skrivits lite dystrare kapitel i sagan och nu vill företaget göra en omstart.

Efter att ha drivit ett 50-tal olika webbplatser har man tänkt om och samlar allt på samma ställe, skriver ehandel.se.
Nu har Daniel Wellington migrerat alla sina e-handelsbutiker till Shopify.

– Vi letar ständigt efter sätt att effektivisera vår verksamhet och har alltid kunden i fokus. Beslutet att migrera till Shopify drevs av plattformens flexibilitet, skalbarhet och robusta funktioner, gör att vi kan möta våra kunders föränderliga behov samtidigt som vi driver affärstillväxt, säger Tianhao Liu, vd på Daniel Wellington. Vi lanserar en rad nya och spännande produkter i år, inklusive samarbeten med både små och stora namn, och här blir Shopify ovärderligt i möjliggörandet att effektivt leverera dessa till vår växande kundbas, tillägger Tianhao Liu.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil