Kamera räknar kunderna

Systemet gör att handlaren kan veta hur kunderna rör sig i butiken, hur länge de stannar på ett ställe och tittar på en vara och med hjälp av den informationen sedan skapa ett optimalt kundvarv och exponera varorna maximalt.
Många kreativa lösningar i coronatider – Cash IT lanserar en modell som gör det lättare för butikerna att hålla ordning på antalet kunder på plats.

Karlstads-baserade Cash IT har som andra sett behovet av att undvika trängsel i butiker och restauranger och problemen för butiker med att följa reglerna för antalet samtidiga kunder på plats. Nu vill man lansera hur man med företagets produkter kan övervaka kunderna och ha koll i dessa tuffa tider.

– Vi vill slå ett slag för den fysiska handeln som har det svårt just nu när färre kunder rör sig på gatorna samtidigt som det är trängsel i vissa retailbranscher och restauranger, säger företagets marknadschef Peter Almer.
– Vi jobbar just nu mycket med teknik som låter detaljhandlarna enkelt följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer för att förhindra smittspridning, berättar han.

För en månad sedan gick Cash IT ut med en teknisk lösning som övervakar och identifierar antalet besökare i en butik. Sedan skickar den automatiskt en varning till personalens mobiler eller smarta klockor om att antalet kunder överskriver det antal som är butikens maxgräns och att man då måste vidta åtgärder vid butiksentrén.
– Det här är lösningar som jag vet efterlyses av den fysiska handeln, säger Peter Almer.

Det system som Cash IT saluför tar hänsyn till de krav som finns kring integritetsskydd och vad GDPR-bestämmelserna kräver men ger samtidigt handlare och butiksägare stora möjligheter.
Systemet gör att handlaren kan veta hur kunderna rör sig i butiken, hur länge de stannar på ett ställe och tittar på en vara och med hjälp av den informationen sedan skapa ett optimalt kundvarv och exponera varorna maximalt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil