Två nya varumärken i Movements portfölj

Två nya varumärken i Movements portfölj
Nya produkter i samarbetet när Movement ska sälja mer för General Mills. Foto: Pressbild Movement
Distributions- och marknadssamarbetet mellan General Mills och Movement utökas när det nu ska omfatta även Nature Valley och Betty Crocker.

Distributions- och marknadssamarbetet mellan General Mills och Movement utökas när det nu ska omfatta även Nature Valley och Betty Crocker.

Movement är sedan tidigare distributör i Sverige för General Mills varumärke Yoplait.
Från 1 mars har man även tagit över som distributörer av varumärkena Nature Valley och Betty Crocker.

– Det handlar om ett huvudansvar för logistikflöde, Kam, marknadsbearbetning samt bearbetning i butik av tre specialiserade och rikstäckande säljkårer. I höst väntas nya spännande produkter från båda varumärkena, skriver företaget i en pressrelease.

Nature Valley är ett varumärke som finns både i snacks- och hälsokosthyllan. Det handlar om glutenfria proteinbars, idag som Salted caramel och Peanutbutter & chocolate.
Betty Crocker är ett varumärke inom bakmix. Det lanserades vecka 11 hos Coop, Axfood och Bergendahls.

– Vi är jätteglada över att utveckla samarbetet med General Mills ytterligare. Vi jobbar väldigt bra tillsammans med teamet på General Mills och jag är tacksam att vi får förtroendet att sälja fler av deras fina produkter på den svenska marknaden, säger Movements vd Jennifer Friman.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil