Lanserar ny korv ihop med kostrådgivare

Lanserar ny korv ihop med kostrådgivare
Foto: Mat rätt
Klassiska charkuteriet Härryda-Karlsson lanserar en ny korvprodukt, Mat rätt, i samarbete med Isak Melin, personlig tränare och kostrådgivare.

Klassiska charkuteriet Härryda-Karlsson lanserar en ny korvprodukt, Mat rätt, i samarbete med Isak Melin, personlig tränare och kostrådgivare.

Den svenska korvkonsumtionen har ökat kraftigt under pandemin och därmed har efterfrågan i butikerna ökat.
Nu lanserar Härryda-Karlsson i samarbete med kostrådgivaren Isak Melin en korv med namnet ”Mat rätt”, vilket också är namnet på den kokbok Melin gett ut.
Det är en korv som siktar in sig på dem som vill äta hälsosamt och profileras som en vara med hög proteinhalt och lite fett.

– Vår slogan är ”hemligheten med vår korv är att den inte innehåller några hemligheter”. Det är en korv som passar alla, oavsett om man följer en specifik diet eller ej, säger Isak Melin.Kontakten mellan Härryda-Karlssons vd Marcus Karlsson och tränaren och kostrådgivaren Isak Melin etablerades redan 2017.

Samarbetet har gett den korvprodukt som lanserades i februari i år, ”Mat rätt”.
– Som kostrådgivare så blir man ledsen över att barn och vuxna i samma familj väldigt ofta väljer att inte äta ur samma ”gryta”. Det är lätt hänt att barnen serveras en rätt medan föräldrarna vill vara lite mer noggrann med vad man stoppar i sig, anser Melin.

– Vår vision är att alla ska slippa att kompromissa och istället njuta tillsammans.Hittills har charkuteriet producerat fem ton av korven som nu finns i 50 butiker runt om i Sverige och i många Ica Maxi-butiker.
– Det största målet är att förändra matkulturen i Sverige och ta oss ett steg närmare framtiden där målet är att det inte ska vara svårt att vara hälsomedveten, säger Isak Melin.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil