Det digitala kvittot – nu även hos Coop

Det digitala kvittot – nu även hos Coop
Foto: Coop
Nu lanserar även Coop det digitala kvittot och hoppas därmed kunna ge sina kunder en bättre överblick över inköp och mer info om varorna.

Nu lanserar även Coop det digitala kvittot och hoppas därmed kunna ge sina kunder en bättre överblick över inköp och mer info om varorna.

Coop lanserar nu det digitala kvittot – en mer hållbar, smidigare och smartare lösning för kunder och medlemmar.
Med det digitala kvittot kommer Coops kunder få en bättre överblick över sina inköp, mer information om de varor de handlar och inte minst bidra till att färre papperskvitton skrivs ut, skriver Coop i en pressrelease.

Så kommer det att se ut när Coops kunder får möjlighet till digitala kvitton. Illustration: Coop
Så kommer det att se ut när Coops kunder får möjlighet till digitala kvitton. Illustration: Coop

Coop fortsätter sin digitala resa och lanserar nu det digitala kvittot. Målet är att underlätta för konsumenter, skapa mervärde vid varje inköp och erbjuda en ny typ av kundkommunikation

– Papperskvitton är begränsade i sin utformning. Vi vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och som skapar mervärde. Genom att fokusera på vad varje kund vill ha kan vår digitala kvittotjänst förstärka shoppingupplevelsen, säger Carita Weiss, chef för betalningar Coop.

Ett digitalt kvitto kan med rätt funktioner bli ett kraftfullt verktyg för att förstärka kunderbjudandet och tillföra mervärde till kunden. Med digital kvittohantering kan man utveckla ett kunderbjudande utifrån vad kunden efterfrågar och behöver för att underlätta vardagen.

– Levande kvitton hjälper dig att göra medvetna val helt omedvetet. Med hjälp av AI-analyser kan kunden om den vill på sikt få automatiska förslag som guidar till en mer hållbar och hälsosam livsstil, säger Carita Weiss.

Till att börja med kommer det digitala kvittot att finnas tillgängligt för Coops medlemmar via Coop scan & pay-appen.
Därefter kommer tjänsten lanseras på coop.se och i Coop-appen för att sedan göras tillgänglig för alla Coops kunder.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil