Framtidstro tillbaka hos Food & friends

Framtidstro tillbaka hos Food & friends
Foto: Food & Friends
När Food & friends publicerar sin trendspaning för 18:e året i rad konstaterar byrån att det mest markanta är att vi ser framtidstron komma tillbaka.

När Food & friends publicerar sin trendspaning för 18:e året i rad konstaterar byrån att det mest markanta är att vi ser framtidstron komma tillbaka.

Food & friends trendspaning sker för 18:e året när man presenterar 2022 under temat ”Back to forward”.
– Matbranschen påverkades kraftigt av pandemin och mycket har förändrats som fortsatt kommer att forma hur vi äter och dricker, skriver byrån.
– Gemensamt för årets spaningar är att det finns en stark och positiv framtidstro och människor som är peppade på att komma framåt, sammanfattar man. 

En direkt följd av pandemin är att man vill kunna äta sig till immunitet, konstaterar Food & friends.
I en undersökning från USA säger sex av tio svarande att de söker livsmedel som boostar deras immunförsvar.

Företaget Kellogg’s har till och med utsett immunitet till en av deras kommande innovationsområden.
En annan form av funktionsmat man ser exempel på är adaptogener, en samling ingredienser som ska skydda oss mot olika typer av stress så som hård mental påfrestning, fysisk belastning, extrem värme eller kyla eller sjukdomar, konstaterar Food & friends.

Mer om trender inför 2022 läser du i nästa printmagasin, Butikstrender 10/2021

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil