Bjuder 4 000 vårdanställda på jullunch

Bjuder 4 000 vårdanställda på jullunch
Foto: Mostphotos
Coca-Cola bjuder 4 000 anställda inom äldreomsorgen på jullunch genom en digital kupong från Foodora för att visa att man uppskattar vårdens hjältar.

Coca-Cola bjuder 4 000 anställda inom äldreomsorgen på jullunch genom en digital kupong från Foodora för att visa att man uppskattar vårdens hjältar.

Coca-Cola vill hylla vårdhjältar som kämpar under pandemin genom att bjuda på jullunch, skriver företaget i en pressrelease.
Totalt får 4 000 anställda inom äldreomsorgen en gratis måltid via en digital kupong från Foodora.
– Initiativet är värt cirka en miljon kronor och har som mål att visa uppskattning till den hårt arbetande sjukvården och samtidigt stötta den drabbade restaurangbranschen, skriver företaget.

Coca-Cola köper digitala kuponger från Foodora som erbjuder kontaktfri leverans av mat i 48 svenska städer. Kupongerna distribueras till 4 000 anställda inom äldreomsorgen tillsammans med vårdföretaget Vardaga.
Mottagaren kan beställa valfri mat till ett värde av 250 kronor. Totalt skänks mat till ett värde av ca en miljon kronor.
– Den svenska sjukvården jobbar under extraordinära förhållanden vilket ställs på sin spets i juletid. Vanligen en period för återhämtning och tid för nära och kära. Vi vill visa vår tacksamhet för vårdpersonalens hårda arbete, i en tid när den kanske behövs lite extra, säger Coca-Colas kommunikationsdirektör Frida Keane.

Utöver att visa uppskattning för vårdpersonalens insatser har initiativet som mål att stötta den drabbade restaurangbranschen.
– Restaurangbranschen har drabbats hårt av de nödvändiga restriktioner som pandemin innebär. Donationen av julluncher till vårdpersonal via Foodora är ett sätt för oss att stötta lokala aktörer, påpekar Frida Keane.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil