Dogman förvärvar butikskedja i Norge

Dogman förvärvar butikskedja i Norge
Dogman bygger ut genom att köpa den norska kedjan Buster hund og katt. Foto: Pressbild Dogman
Nordens största distributör av husdjurstillbehör, Dogman, fortsätter att utöka butiksnätet genom förvärvet av den norska kedjan Buster hund og katt.

Nordens största distributör av husdjurstillbehör, Dogman, fortsätter att utöka butiksnätet genom förvärvet av den norska kedjan Buster hund og katt.

De åtta butikerna i kedjan finns i och runt Oslo. I och med nytillskottet består Dogmans totala butiksnät av 26 butiker i Norden.
– Dogmans produkter efterfrågas på bred front i Norge. Det här är en viktig affär för att stärka vår närvaro i Oslo-området och tillgängliggöra våra varor för fler, säger Pierre Olofsson, VD Dogman.

Dogman är inne i en expansiv fas, med fokus på att etablera fler egendrivna fysiska butiker. Trots den pågående pandemin har utvecklingen inom husdjursbranschen har varit positiv under det gånga året.
Dogman har valt att trycka på gaspedalen och satsa på det egna butiksnätet. Det senaste förvärvet innebär att Dogman tar över Buster hund og katts åtta butiker i Norge, fem i centrala Oslo och tre i kranskommuner i anslutning till staden.
Butikerna finns centrumnära och varier i storlek upp till 500 kvm. Med kedjan integrerad i Dogman förväntas affären på rullande tolv månader bidra med en ökad årsomsättning med cirka 65 miljoner norska kr.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil