Nytt krogsamarbete ger Coop trerättersmenyer

Nytt krogsamarbete ger Coop trerättersmenyer
Foto: Coop
Restaurang Arkipelag och Coop Norrbotten inleder ett samarbete som ska ge Coops kunder i Luleå möjlighet att köpa trerättersmiddagar.

Restaurang Arkipelag och Coop Norrbotten inleder ett samarbete som ska ge Coops kunder i Luleå möjlighet att köpa trerättersmiddagar.

Coop i Norrbotten startar nu ett samarbete med krogen Arkipelag. Upplägget är att alla Coops butiker i Luleå ska kunna erbjuda sina kunder att köpa en trerättersmidddag på helger.

Månadsskiftet mars-april blir första tillfället lagom till påsken och båda parterna är positiva till samarbetet.
Inte minst för Restaurang Arkipelag som är nyetablerad är samarbetet väsentligt nu i coronatider.

För Coop handlar det om att vässa kunderbjudandet med den trerätters middagspåse man nu kan erbjuda.
Dessutom ser man det som en trend som är etablerad nu med halv- eller helfärdiga middagsrätter  och där Coop samtidigt kan stötta en lokal krögare.

Det blir olika menyer för varje helgpåse men alla ska ha ett norrländskt tema.
Dessutom kommer de att innehålla dryckestips förutom enkla instruktioner kring maten.
Coop Norrbotten har redan funderingar på att rulla ut det här konceptet i fler delar av länet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil