Coop och Änglamark är också de grönaste

Coop och Änglamark är också de grönaste
Charlotta Szczepanowski, chef för hållbarhet och kvalitet hos Coop Sverige. Foto: Margareta Bloom Sandebäck
Även Coop och Änglamark kan kalla sig Sveriges grönaste varumärken enligt en mindre undersökning med 1 000 personer. Änglamark vinner för tionde året.

Även Coop och Änglamark kan kalla sig Sveriges grönaste varumärken enligt en mindre undersökning med 1 000 personer. Änglamark vinner för tionde året.

”Coop och Änglamark är Sveriges grönaste varumärken – enligt svenska folket”, är rubriken på Coops pressreleasen men riktigt så är det förstås inte.
Den undersökning om varumärken som Differ genomfört har drygt 1 000 svarande men bland dessa hamnar Coop bra till. Undersökningen genomförs i ett antal kategorier så att även exempelvis Apotek hjärtat är grönast.

Coop är totalvinnare i den aktuella undersökningen och Änglamark är det varumärke som flest anser grönast, en utmärkelse Änglamark i den här undersökningen vinner för tionde året i rad.

– Vi är mycket stolta att Coop och Änglamark fortsätter vara starka varumärken. Att vi vinner priser som grönaste varumärken ser vi som kvitto på att Coops enträgna och långsiktiga arbete med att erbjuda hållbara matvaror och tjänster märks bland Sveriges konsumenter, anser Charlotta Szczepanowski, chef för hållbarhet och kvalitet hos Coop Sverige.

– På Coop vet vi att vi måste agera hållbart för att upplevas som hållbara av kunderna.  I år ser vi fram emot att lansera Coops hållbarhetsdeklaration på alla matvaror. Genom hållbarhetsdeklarationen kommer kunderna att kunna se vilken påverkan varorna har på jordens resurser, klimat och samhälle – vi tror detta kommer bli en stor hjälp att göra ännu fler hållbara val, tillägger Charlotta Szczepanowski.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil