Estrella engagerar sig för Honest Cashew

Foto Pressbild
Tyskägda Estrella engagerar sig i Honest Cashew-initiativet för bra arbetsförhållanden och schyssta villkor genom cashewnötens värdekedja.

Snacksföretaget Estrella, ägt av tyska Intersnack Group, skriver i ett pressmeddelande att man ”är stolta över att vara en del av Honest Cashew-initiativet som arbetar för att säkerställa så bra och schyssta villkor som möjligt. Där bönder ska få bättre avkastning och inkomst, de anställda bättre arbetsmiljö och konsumenterna ännu högre kvalitet”.Tillsammans med andra snacksproducenter och aktörer inom samma ägarkoncern, hjälper Estrella till med att bygga upp en transparent leverantörskedja, skriver man.

– Detta är ett steg i rätt riktning för en transparent och rättvis värdekedja. Genom att vara en del av initiativet visar vi att vi vill gå längre och bidra till schysstare villkor. Vi pratar relativt lite om risker i leverantörsledet inom branschen idag och vi vill möta dessa utmaningar på ett öppet sätt gentemot våra kunder och konsumenter., säger Jenny Lagergren som är hållbarhetsansvarig hos Estrella.

– Vi gör mycket som är bra redan nu, men vi stannar såklart inte där och detta är bara början på denna förbättringsresa. Genom att välja Estrellas snacks med Honest Cashew-emblemet bidrar även våra kunder och konsumenter till en förbättring inom branschen. Schyssta snacks smakar bättre helt enkelt, tillägger Jenny Lagergren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil