Ny säljchef hos Löfbergs

Björn Norén har jobbat hos Löfbergs sedan 2005 och får nu sitt drömjobb, menar han.
– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas, säger Björn Norén.

– Jag är övertygad om att vi har goda möjligheter att stärka vårt varumärke och fortsätta utveckla nya produkter och tjänster. Det bidrar till att vi kan växa och ta marknadsandelar, både inom den traditionella kaffekategorin, men också inom kalla drycker och andra on the go-produkter.

Björn Norén har drygt 20 års erfarenhet från livsmedelsbranschen, först hos Spendrups och sedan hos Löfbergs.
Hos Löfbergs har han senast arbetat som ansvarig för affärsområdet Ready to, där han varit med att utveckla och lansera nya produkter som iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker.
– Det är en kategori som matchar nya konsumtionsmönster och där vi siktar på att ligga i framkant även fortsättningsvis, säger Björn Norén.

Löfbergs har lyckats ta marknadsandelar inom hela bönor den senaste tiden, en av få kaffekategorier som fortsätter att växa inom dagligvaruhandeln.
Allt fler konsumenter investerar i kaffekvarnar och avancerade kaffemaskiner i hemmet, vilket gör att efterfrågan ökar.
– Just nu bygger vi ett nytt modernt rosteri för hela bönor i Karlstad, den största investeringen i företagets historia. Det stärker vår konkurrenskraft och gör att vi kan matcha våra kunders behov, säger Björn Norén.

Björn Norén, med 15 års erfarenhet av företaget, blir ny försäljningsdirektör hos Löfbergs. | Foto: Pressbild

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

Juridiken i julhandeln

Öppet köp, bytesrätt, ångerrätt… I julhandeln ökar frågorna om juridiken kring julklapparna. Vi reder ut de vanligaste juridiska frågorna tillsammans med Familjens Jurist.

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar felmärkt kallrökt lax

Ica återkallar Ica kallrökt lax skivad 150 gram. Det gör man efter att ha upptäckt att förpackningen blivit märkt med fel bäst före-datum.

1,3 miljoner paket på ett dygn

1,3 miljoner paket på ett dygn

Det är ett nytt rekord för Postnord. Nästan 1,3 miljoner paket under ett dygn är facit efter senaste Black friday, 25 procent upp gentemot förra året.

Avtal klart för Coops nya centrallager

Avtal klart för Coops nya centrallager

Nu har Coop logistik AB formellt skrivit avtal med kapitalförvaltningsbolaget DWS kring Coops nya centrallager vilket byggs i Eskilstuna logistikpark.

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

”Oväntad ökad konkurrenskraft”

Trots konjunkturnedgång och en stark krona anser svenska livsmedelsproducenter att svenska livsmedel ökat i konkurrenskraft under tredje kvartalet.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.