Ny säljchef hos Löfbergs

Björn Norén, med 15 års erfarenhet av företaget, blir ny försäljningsdirektör hos Löfbergs. | Foto: Pressbild
Björn Norén har utsetts till ny försäljningsdirektör på Löfbergs. Björn kommer nu att ansvara för försäljningen till dagligvaruhandeln i Sverige.

Björn Norén har jobbat hos Löfbergs sedan 2005 och får nu sitt drömjobb, menar han.
– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas, säger Björn Norén.

– Jag är övertygad om att vi har goda möjligheter att stärka vårt varumärke och fortsätta utveckla nya produkter och tjänster. Det bidrar till att vi kan växa och ta marknadsandelar, både inom den traditionella kaffekategorin, men också inom kalla drycker och andra on the go-produkter.

Björn Norén har drygt 20 års erfarenhet från livsmedelsbranschen, först hos Spendrups och sedan hos Löfbergs.
Hos Löfbergs har han senast arbetat som ansvarig för affärsområdet Ready to, där han varit med att utveckla och lansera nya produkter som iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker.
– Det är en kategori som matchar nya konsumtionsmönster och där vi siktar på att ligga i framkant även fortsättningsvis, säger Björn Norén.

Löfbergs har lyckats ta marknadsandelar inom hela bönor den senaste tiden, en av få kaffekategorier som fortsätter att växa inom dagligvaruhandeln.
Allt fler konsumenter investerar i kaffekvarnar och avancerade kaffemaskiner i hemmet, vilket gör att efterfrågan ökar.
– Just nu bygger vi ett nytt modernt rosteri för hela bönor i Karlstad, den största investeringen i företagets historia. Det stärker vår konkurrenskraft och gör att vi kan matcha våra kunders behov, säger Björn Norén.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil