Ny säljchef hos Löfbergs

Björn Norén, med 15 års erfarenhet av företaget, blir ny försäljningsdirektör hos Löfbergs. | Foto: Pressbild

Björn Norén har jobbat hos Löfbergs sedan 2005 och får nu sitt drömjobb, menar han.
– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas, säger Björn Norén.

– Jag är övertygad om att vi har goda möjligheter att stärka vårt varumärke och fortsätta utveckla nya produkter och tjänster. Det bidrar till att vi kan växa och ta marknadsandelar, både inom den traditionella kaffekategorin, men också inom kalla drycker och andra on the go-produkter.

Björn Norén har drygt 20 års erfarenhet från livsmedelsbranschen, först hos Spendrups och sedan hos Löfbergs.
Hos Löfbergs har han senast arbetat som ansvarig för affärsområdet Ready to, där han varit med att utveckla och lansera nya produkter som iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker.
– Det är en kategori som matchar nya konsumtionsmönster och där vi siktar på att ligga i framkant även fortsättningsvis, säger Björn Norén.

Löfbergs har lyckats ta marknadsandelar inom hela bönor den senaste tiden, en av få kaffekategorier som fortsätter att växa inom dagligvaruhandeln.
Allt fler konsumenter investerar i kaffekvarnar och avancerade kaffemaskiner i hemmet, vilket gör att efterfrågan ökar.
– Just nu bygger vi ett nytt modernt rosteri för hela bönor i Karlstad, den största investeringen i företagets historia. Det stärker vår konkurrenskraft och gör att vi kan matcha våra kunders behov, säger Björn Norén.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

264 miljoner euro till Arla-bönderna

264 miljoner euro till Arla-bönderna

Arlas representantskap röstade i veckan ja tillförslaget om en efterlikvid på 17,6 öre per kilo mjölk till alla Arlabönder, totalt 264 miljoner euro.

Nu har Clas Ohlson öppnat nya i Ingelsta

Nu har Clas Ohlson öppnat nya i Ingelsta

Torsdag 25 februari – inte bara lönedag för många utan även dagen då Clas Ohlson öppnade sin nya butik i Norrköping, mer exakt i Ingelsta köpcentrum.

Studenter inte så heta på ekologiskt

Studenter inte så heta på ekologiskt

Närmast är inte lika viktigt längre – och rabatter på kött är viktigare än ekologiskt. Mecenat som undersökt mer om hur studenters köpvanor rör sig.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.