Fördjupar samarbetet med Svenskmärkning

Fördjupar samarbetet med Svenskmärkning
Korvbrödsbagarn är ett av de varumärken som ingår i det fördjupade samarbetet med Svenskmärkning. Foto: Pressbild Mattias Södermark
Lantmännen fördjupar sitt samarbete med Svenskmärkning. Under 2021 inkluderas Kungsörnen, Axa, Go green och Korvbrödsbagarn i märkningen.

Lantmännen fördjupar sitt samarbete med Svenskmärkning. Under 2021 inkluderas Kungsörnen, Axa, Go green och Korvbrödsbagarn i märkningen.

Lantmännen ingår samarbetsavtal med Svenskmärkning och kommer under andra kvartalet 2021 att utöka märkningen av varumärkesportföljen.
Produkter från Kungsörnen, Axa, Go green och Korvbrödsbagarn märks under 2021 i syfte att tydliggöra livsmedlens ursprung och förädlingsprocess. På årsbasis kommer över 50 miljoner konsumentförpackade produkter att svenskmärkas, meddelar Lantmännen idag.

Mjöl från Kungsörnen märks sedan fjolåret och som märkesanvändare kommer Lantmännen under första halvåret 2021 att utöka användningen av ”Från Sverige”-märket genom märkning av Axa havregryn samt ärtor, bönor och linser från Go green.
Även konsumentförpackat bröd från Korvbrödsbagarn kommer successivt att få märkningen under sommaren.

– Det handlar i grunden om att göra det enklare för konsumenter att välja produkter som odlas och produceras i Sverige. Den nya märkningen tillsammans med Lantmännen garanten kommer att skapa tydlighet för konsumenter samtidigt som vi synliggör kopplingen till våra ägare, svenska bönder, säger Mark Robinsson, marknadschef hos Lantmännen.

– Vi ser att konsumenter allt mer efterfrågar svenskproducerade livsmedel samtidigt som de vill ha en ökad tydlighet kring ursprung och hur varan produceras. Det är därför glädjande att Lantmännen nu märker ytterligare delar av sin varumärkesportfölj, säger Ulrika Ekström, vd hos Svenskmärkning.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil