Fortsätter satsa på prisvärda jobbluncher

Mats Palmquist, vd Convini | Foto Pressbild
Convini förklarar att man vill fortsätta satsa på prisvärda jobbluncher och arbetar intensivt för att hålla nere prisökningar och onödiga kostnader.

Den senaste tiden har matpriserna hamnat i fokus och i media går debatten varm just nu bland politiker, dagligvaruhandlare, livsmedelsproducenter och branschorganisationer, skriver Convini. 

Konsumenternas ekonomi är ansträngd och både livsmedelsproducenter och handlare anklagas för att utnyttja situationen genom att höja priserna mer än nödvändigt. Ett faktum som alla kan enas om är att vi inte varit med om så här höga nivåer på prishöjningar sedan i början av 1950-talet, påpekar man.

”Convini är självklart inte undantagna denna tuffa verklighet och även vi har tyvärr tvingats till prishöjningar. Höjningarna beror uteslutande på att vi har drabbats av rejält ökade inköpspriser och stigande omkostnader”, konstaterar företaget. 
”Vi har ändå valt att hålla tillbaka en del av de prishöjningar vi har fått aviserade från leverantörerna för att kunna fortsätta erbjuda prisvärda jobbluncher till våra kunder”, tillägger man.

Convini påpekar att dess inköpspriser ökat med 22,3 procent det senaste året men att man ”endast” höjt priserna med 17,9 procent på cirka 80 procent av sitt sortiment.

”Detta kan förklaras med att vi jobbar stenhårt med att höja effektiviteten och kapa onödiga kostnader internt hos oss samtidigt som vi hela tiden för en nära dialog med våra leverantörer och partners för att undvika konsumentprishöjningar”, meddelar vd Mats Palmquist.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil