Ska bidra till mindre matsvinn

Nu lanseras mobilappen Spot on, med ambitionen att reducera mängden matsvinn från svenska matbutiker och att göra det med hjälp av enkla mobilklick.

Målet med den nya mobilapplikationen Spot on att minska den stora mängden matsvinn ur svenska matbutiker och göra det med hjälp av modern mobilteknik.
Den nya Spot on-appen ska hjälpa dagligvarubranschen att inte kasta mat förgäves.

Användaren kommer enkelt kunna kartlägga matvaror i butiken som närmar sig sitt bäst före-datum och sedan ges möjlighet att köpa produkten till ett reducerat pris.

– Detta är en helt ny teknologi och sömlös plattform. Spot on ska vara en faktor i att nå Sveriges klimatmål. Vi menar att målet kan uppfyllas långt tidigare än 2030 med rätt teknologi, säger vd och grundaren Sigurd Eckle.

Appen, som aktiveras när man startar den i butiken, har också möjligheten att visa den specifika butikens kundtidning, adress, kontaktupplysningar samt butikskedjans hemsida.
När användaren lämnar butiken, stängs applikationen och aktiveras först igen när appen öppnas i en ny butik som är kopplad till Spot on. Appen använder sig av butikens design och logga, och lagrar inga personupplysningar.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil