Löfbergs först ut på ny global plattform

Löfbergs först ut på ny global plattform
Anna Nordström, specialkaffeansvarig hos Löfbergs, ser nya möjligheter. Foto: Pressbild Löfbergs
Löfbergs blir som första kafferosteri först ut på global plattform, Era of We, som ger kaffeodlare och konsumenter nya möjligheter.

Löfbergs blir som första kafferosteri först ut på global plattform, Era of We, som ger kaffeodlare och konsumenter nya möjligheter.

Löfbergs blir som första kafferosteri en del av konceptet Era of We – världens första digitala plattform som för samman samtliga aktörer i kaffets värdekedja, skriver företaget i en pressrelease.
Den digitala plattformen har byggts i Sverige och är en global marknadsplats och ett community som för samman kaffeodlare, kafferosterier och deras kunder samt konsumenter.

Era of We ger kaffeodlare möjlighet att marknadsföra sig direkt mot kafferosterier och konsumenter som därmed får tillgång till nya kaffeupplevelser, är tanken.
– Genom Era of We får kafferosteriers kunder samt konsumenter ännu bättre möjligheter att utforska historien kring sitt favoritkaffe och givetvis också hitta nya, unika sorter och smaker, säger Anna Nordström, specialkaffeansvarig hos Löfbergs.
– Som kafferosteri ser vi fram emot att kunna knyta kontakter med fler spännande kaffeodlare runt om i hela världen.

Som e-handelsplattform underlättar Era of We för konsumenter och andra som vill hålla kontakt med och köpa kaffebönor direkt från kaffeodlare.
Era of We fungerar också som en plattform för konsumenter som vill diskutera, lära sig mer och uppleva kaffe på helt ett nytt sätt.

– Vi vill demokratisera värdekedjan genom öppenhet och utökat samarbete, säger Martin Löfberg, grundare och ordförande för Era of We.
– Genom att hjälpa kaffeodlare att skapa egna varumärken baserat på de unika egenskaperna för deras kaffe kommer Era of We att bidra till att öka det totala värdet för odlarna.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Dansukker utökar sitt svenska sortiment

Dansukker utökar sitt ”Från Sverige”-märkta sortiment när Brun farin strö från oktober får det blågula märket på sin förpackning i dagligvaruhandeln.

Snabbleverantör snabbt i konkurs

Stockholms-baserade budföretaget Vembla har behövt ökat kapitaltillskott men slänger nu in handduken och har försatts i konkurs vid tingsrätten.

Färdigcyklat inne i en Ica-butik till

Ica Supermarket i Åkers Styckebruk, Strängnäs, har förbjudit elsparkcyklar inne i sin butik. Tidigare gjorde en Ica-butik i Östersund samma sak.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil