Fräsch uppgradering för Myrornas flaggskepp

Foto Pressbild
Den 26 mars nyöppnar Myrorna Ropsten, Myrornas största butik i Stockholm. Efter en rejäl uppfräschning erbjuder man nu en mer inspirerande shoppingupplevelse för att göra second hand tillgängligt för fler och möta den ökade efterfrågan på hållbar handel.

”Myrorna Ropsten är en av våra mest uppskattade butiker och ett varuhus för alla målgrupper”, säger Anna Östergren, marknads- och kommunikationschef på Myrorna. ”Genom vår uppfräschning bjuder vi nu in till en mer inspirerande butik för både inbitna second hand-shoppare och nya kunder.”

Myrorna i Ropsten är ett klassiskt utflyktsmål för second hand-entusiaster i Stockholm. Butiken består av hela tre våningar med ett stort och varierat sortiment av second hand-kläder, skor, möbler, inredning och leksaker, nu i en mer inbjudande och modern butiksmiljö.

Myrornas satsning på att modernisera och förnya sin största butik i Stockholm är en del av en långsiktig strategi för att bidra till den cirkulära agendan och möta den ökade efterfrågan på second hand. Enligt Svensk Handel räknar man med att second hand-branschen kommer växa med 1,5 miljarder kronor per år och fler svenskar uppger att de börjat handla mer second hand.

”Vi fortsätter vidareutveckla våra befintliga butiker men vill också öppna fler de närmsta åren för att göra hållbar handel tillgängligt för så många som möjligt”, säger Anna Östergren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil