Ny smak och design hos Brämhults

Brämhults ändrar design (ej produktbild). | Foto av Engin Akyurt
Brämhults kommer med en ny design i vecka 37 då vi även erbjuds en ny smak, nämligen kombinationen äpple, grapefrukt, passionsfrukt och ingefära.

Brämhults bygger ut premiumsegmentet ”Våra utvalda” när man under vecka 37 presenterar en ny design och dessutom kompletterar de tre befintliga juicer som finns där med den nya kombinationen äpple, grapefrukt, passionsfrukt och ingefära.
Den nya juicen sägs ha inspirerats av ett populärt recept på juicebarer världen över.

– Våra juicer är komplexa och vi brukar prata om dem som ett hantverk som kräver en noggrann process och precision för att uppnå rätt smakupplevelse. De råvaror som används är alltid noggrant utvalda och vår nya juice är inget undantag, säger Ulrika Lång Gerdén hos Brämhults.

Produktinformation
Brämhults Äpple-grapefrukt-passionsfrukt-ingefära finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020.
Rekommenderat pris är ca 39 kr för en flaska om 850 ml.
Brämhults juicer innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Smaken kommer att ersätta nypressad grapefrukt.
Från och med vecka 37 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil