Utöver fryst kebab får köttavdelningen en rejäl uppgradering med flera nya korvar, inklusive chorizo, kabanoss och salsiccia, samt nya smaksatta grillprodukter. För de som föredrar vegetariska alternativ lanseras även en storförpackning falafel på 800 gram.
– Pris spelar allt större roll, så därför känns det extra glädjande att kunna släppa tre sorters fryst kebab på 700 gram under varumärket Xtra. De skurna och grillade fina strimlorna passar utmärkt med våra kebabsåser under varumärket Coop, säger Minna Björklund, chef EVM på Coop Sverige.

Även glassälskarna får sitt – två nya smaker under Coops eget varumärke ser dagens ljus: Summer Sprinkles med smak av vanilj och jordgubbe samt en lakritspinne för den som gillar det salta.
På icke-ätbara hyllan fylls sortimentet på med allt från bodylotion och sköljmedel till bakplåtspapper och svenska ärtor. En breddning som visar att Coop satsar brett – och framför allt på prisvärda varor.
Med dessa nyheter gör Coop det tydligt att de fortsätter att möta konsumenternas behov av både prisvärdhet och variation. Och med tanke på att kebaben alltmer blivit en vardagsfavorit, lär den frysta versionen snabbt hitta sin plats i frysdisken.