Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

En miljon på ”Stammisglaset”

– Stammisglaset blev en påminnelse om den starka relationen mellan restaurangen och dess gäster. | Foto: Pressbild
Över 30 000 bud, 458 857 kr in och ett Carlsbergs som dubblar och rundar av gör att reklamaktiviteten ”Stammisglaset” ger krogar en miljon kr totalt.

Carlsberg Sverige lanserade nyligen marknadsföringsgreppet ”Stammislaget” som samtidigt gav en positiv injektion och ett ekonomiskt stöd till krogar.
Kampanjen byggde på relationen mellan restaurang och stamkunder. Ett specifikt ”Stammisglas” per krog skulle skapas och auktioneras ut på Tradera och alla intäkter skulle sedan gå till den specifika restaurangen.

15-28 juni lade kroggäster sammanlagt drygt 30 000 bud på Tradera i ett auktionsförfarande där totalt 816 restauranger omfattades av budgivningen.
– Stammisglaset blev en påminnelse om den starka relationen mellan restaurangen och dess gäster. Alla vi som vill kunna skapa nya minnen på den lokala kvarterskrogen, favoritpuben på hemorten eller sjöbaren vid sommarstugan behöver även framöver göra vad vi kan för att vi ska ha en livskraftig restaurangbransch, säger Peter Hammarstedt som är vd för Carlsberg Sverige.

Totalt inbringade auktionerna 458 857 kr. Samtidigt dubblar Carlsberg Sverige den summan och rundar av uppåt, vilket innebär 1 miljon kr i totalsumma. Carlsberg Sveriges bidrag fördelas jämnt till alla restauranger som har varit med.

I månadsskiftet augusti-september levereras glasen till restaurangerna, ett glas för varje krog, som står i baren och väntar på dess vinnare.

Topp 20 auktioner i ”Stammisglaset”
1. Heat (Helsingborg) 13 000 kr.
2. Dalwhinnie restaurang (Östersund) 9 500 kr.
3. Josefs krog (Lidköping) 9 400 kr.
4. Kruthuset (Karlskrona) 7 000 kr.
5. Strikeout Torsby (Torsby) 6 810 kr.
6. Stationen (Uppsala) 5 900 kr.
7. Melins Huddinge (Huddinge) 5 200 kr.
8. Bröderna Olssons garlic & shots (Stockholm) 4 120 kr.
9. Debaser Hornstull Strand (Stockholm) 4 100 kr.
10. Bullen (Malmö) 3 520 kr.
11. Johannebar (Göteborg) 3 250 kr.
12. Tennstopet (Stockholm) 3 050 kr.
13. O’Learys Sundsvall (Sundsvall) 3 050 kr.
14.Tvåkanten kök & bar (Göteborg) 3 050 kr.
15.Mateo’s (Kungsängen) 2 955 kr.
16.Flamman pub & disco (Linköping) 2 920 kr.
17.Telegrafen (Helsingborg) 2 900 kr.
18.The Bishops Arms Luleå (Luleå) 2 850 kr.
19.Hamnkrogen (Fagersta) 2 600 kr.
20.Lisa Elmqvists fiskaffär (Stockholm) 2600 kr.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.