Fysiska butiker framför e-handel

Arkivbild Mostphotos
Efter nästan fyra år utan e-handel håller Dollarstore fortfarande dörrarna stängda för sin webbutik. Trots en tidigare diskussion om en eventuell återkomst på nätet verkar lågpriskedjan ha sitt fokus på att expandera sitt nätverk av fysiska butiker, både i Sverige och Danmark.

Enligt Josefin Augustsson, kommunikationschef på Dollarstore, är den unika butiksupplevelsen en central del av kedjans identitet. Med betoning på att erbjuda kunderna något extra, både när det gäller pris och produktutbud, prioriterar Dollarstore fortsatt expansionen av sina fysiska butiker.

Trots spekulationer om en eventuell återkomst till e-handeln har ingen tydlig tidslinje eller beslut fastställts ännu. Med en framgångsrik start under den nya ägaren verkar Dollarstore trivas väl utan sin webbutik, och det återstår att se om och när de återvänder till den digitala marknaden med en liknande upplevelse som deras fysiska butiker.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil