Med ett konsekvent fokus på kundmötet och en omfattande intern utbildningssatsning placerar sig Gekås Ullared i topp när svenska konsumenter betygsätter sina shoppingupplevelser.
Långsiktig satsning på personalen bakom framgången
Gekås Ullared har utsetts till Sveriges bästa handelsplats när det gäller kundnöjdhet. Det visar en av landets största årliga konsumentundersökningar, där tusentals svenskar betygsätter sina upplevelser i olika butiker. Varuhuset placerar sig även i topp när det gäller kundbemötande ett resultat av en tydlig och konsekvent satsning på personalens kompetens och engagemang.
Internutbildning i service för alla medarbetare
En central del i satsningen är internprogrammet ”Service & Bemötande”, som samtliga medarbetare i koncernen genomfört under de senaste två åren. Programmet har bestått av föreläsningar, praktiska övningar och samtal på plats i verksamheterna, med syfte att stärka både teamkänsla och kundfokus.
– Under de senaste två åren har alla medarbetare i koncernen genomfört tre steg av vår internutbildning ”Service & Bemötande”. Syftet är att stärka den kultur av gemenskap, laganda och kundfokus som är så unik för Gekås Ullared, säger vd Patrik Levin.
Kundmötet i fokus – i butik, boende och restaurang
Gekås sticker ut i flera kategorier i kundundersökningen, däribland bemötande, prisvärdhet och utbud. Enligt företaget är det helhetsupplevelsen – inte bara varuhuset – som gör skillnad för kunden.
– Vi vet att ett leende, extra hjälpsamhet och ett trevligt bemötande kan göra hela skillnaden oavsett om du shoppar i varuhuset, övernattar eller besöker någon av våra restauranger, säger Patrik Levin.
Personalen fortsatt nyckeln till framgång
Resultaten i undersökningen visar att investeringar i personalutbildning och kulturbyggande kan göra konkret skillnad – inte bara internt, utan direkt i kundupplevelsen. För Gekås Ullared är det tydligt att framtidens konkurrenskraft i handeln börjar i vardagen – där varje medarbetare bidrar till att skapa lojalitet, trivsel och återbesök.