Vegovaror ska ge högre bonus

Nu tar Hemköp ett nytt grepp för att locka kunderna till sundare vanor. Man tänker ge högre bonus för vegetariska varor än för exempelvis rött kött.

Axfood-ägda Hemköp har ambitionen att ”knuffa” sina kunder i en mer klimatsmart riktning.
En orsak är den privata konsumtionens stora klimatpåverkan vilken märks på flera sätt. Exempelvis uppkommer 77 procent av matsvinnet i våra hem.

Klimatpåverkan styrs naturligtvis även av vilka varor vi handlar och nu vill Hemköp lite stillsamt knuffa oss i rätt riktning.
Det gör man genom att vissa varor – det man kallar ”goda handlingar” – ger högre bonuspoäng än andra varor.

I ett första steg ska Hemköp locka med dubbla bonuspoäng för köp av färsk frukt och grönt och även för kedjans ”veckans vego”-vara.
Vilka varor som i övrigt kommer att ingå i det här formatet för klimatsmart bonus är oklart men det kommer att variera över tid och säsong.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil