Vegovaror ska ge högre bonus

Axfood-ägda Hemköp har ambitionen att ”knuffa” sina kunder i en mer klimatsmart riktning.
En orsak är den privata konsumtionens stora klimatpåverkan vilken märks på flera sätt. Exempelvis uppkommer 77 procent av matsvinnet i våra hem.

Klimatpåverkan styrs naturligtvis även av vilka varor vi handlar och nu vill Hemköp lite stillsamt knuffa oss i rätt riktning.
Det gör man genom att vissa varor – det man kallar ”goda handlingar” – ger högre bonuspoäng än andra varor.

I ett första steg ska Hemköp locka med dubbla bonuspoäng för köp av färsk frukt och grönt och även för kedjans ”veckans vego”-vara.
Vilka varor som i övrigt kommer att ingå i det här formatet för klimatsmart bonus är oklart men det kommer att variera över tid och säsong.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Kavlis medarbetare delade ut 2,5 miljoner

Kavlis medarbetare delade ut 2,5 miljoner

Kavlis medarbetare har nu genomfört sin årliga utdelning av medel till goda ändamål som de anställda hos företaget styr över, i år 2,5 miljoner kr.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.