Gjorde blindtest av nio olika burgare

Foto MostPhotos
Aftonbladet publicerade i mitten av juli ett blindtest där man låtit sex personer testat grillade hamburgare. ”Svajigt”, kommentar man resultatet. Lidl hissar dock testet.

De är vanliga i media – testerna av julmust, påskmust, kräftor, surströmming, semlor, julskinka och vad det nu är beroende på säsong och årstid.
Nu gäller det, följaktligen burgare och grillade sådana.

19 juli publicerade Aftonbladet ett blindtest där man låtit sex personer testa nio olika burgare.
Resultatet?
”Kvalitén är riktigt svajig, visar vårt test. Vi hittade dock en riktigt god vinnare”, skrev Aftonbladet när resultatet publicerades.

”Det blev inte många superlativer när juryn satte tänderna i elva kylda färska burgare. Två av burgarna fick inte ens godkänt betyg”, fortsatte man rapporten.

Icas högrevsburgare blev den klara vinnare man ändå lyckades utse utifrån de sju personernas tyckande. Den blev ”överlägset bäst i test”, konstaterar Aftonbladet.

Icas högrevsburgare fick fyra plus och hade efter sig Svea lantkött, Lidls burgare, och Garants på ekologiskt nötkött, båda belönade med tre plus.

Om Lidls burgare var juryns omdöme ”Den var ju salt som sjutton. Och de var väldigt synd för det här var annars en saftig och köttsmakande burgare med lagom sting av svartpeppar”.

Lidl har nu, ett par veckor efter publiceringen, lämnat ett pressmeddelande, som man brukar om den här sortens paneler, om testet under rubriken ”Topptestad: Lidls burgare ”saftig och köttsmakande” där man dock inte meddelar resten av omdömet, ej heller att det endast var sex individer som gav sitt personliga tyckande.
 

https://www.high-endrolex.com/13

 
– Grillsäsongen är långt ifrån över och det är mycket glädjande att vår burgare föll juryn i smaken. Att vår hamburgare dessutom var den billigaste svenska burgaren i testet bevisar vår affärsidé om högsta kvalitet till bästa pris, konstaterar Lidl Sveriges kommersielle direktör Robert Stekovic i pressreleasen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil