Alex & Phil lanserar nytt

Alex & Phil lanserar nytt

Barnmatsföretaget Alex & Phil lanserar nu sina kompletta måltider för små barn i nya förpackningar vilka har ett lägre klimatavtryck än traditionella glasburkar.

Familjeföretaget Alex & Phil lanserar nu kompletta måltider för små barn och gör det via nya och mindre klimatpåverkande förpackningar.

Tetra recart som förpackningskonceptet heter har enligt en studie 80 procent lägre klimatpåverkan än den glasburk med lock som är den gängse förpackningen för barnmat.

– Vi vill visa vägen för resten av branschen, både vad det gäller matens innehåll och vad gäller långsiktig hållbarhet och vårt gemensamma ansvar i klimatfrågan, säger Jenny Wessblad Hårdh som grundat företaget tillsammans med maken Robert Hårdh.

Måltiderna rullas nu ut i butik i hela Sverige men konceptet är det samma, säger Jenny Wessblad Hårdh.

– Vi vuxna vill ha ärliga, näringsrika råvaror. Vi borde vara lika kräsna när det gäller våra barn, konstaterar hon.

Alex & Phil saluför mat för barn från 6 månaders ålder och uppåt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil