Nu tar Coop till nya grepp efter attacken

Nu tar Coop till nya grepp efter attacken
Coop vill visa att man är tillbaka på banan fullt ut efter IT-attacken genom en ny kampanj. Illustration: Coop
Efter den omfattande IT-attack som tvingade Coop att stänga en stor del av butiksnätet går man ut i en kampanj för att visa att man är på banan igen.

Efter den omfattande IT-attack som tvingade Coop att stänga en stor del av butiksnätet går man ut i en kampanj för att visa att man är på banan igen.

Efter den stora IT-attack som drabbade Coop och tvingade fram en stängning av den större delen av butiksnätet är nu alla butiker öppna och igång igen hos Coop.
Nu har man också landat en ny reklamkampanj för att greppa läget och visa att man är tillbaka.

”Hur tar man sig igenom en global cyberattack?” frågar Coop i kampanjen och ger själv svaret ”Tillsammans”.
I kampanjen vill man, förutom att få kunderna tillbaka i butikerna, tacka för samarbete och förståelse under krisen.

– Vi har på väldigt kort tid och med stort fokus tillsammans tagit oss igenom en av Sveriges mest omfattande IT-attacker någonsin. Nu har vi tagit fram en bred rikstäckande kommunikationsinsats för att tacka för allt stöd och lyfta fram alla hjältar ute i butikerna. Och berätta att vi har öppnat igen, säger Johan Öhlin, chef för marknad och kommunikation på Coop Sverige, till resume.se.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Stark påverkan av inflationen under juli

Fortsatt hög inflation påverkade dagligvaruhandelns försäljning i juli, konstaterar Svensk dagligvaruhandel i sitt färska dagligvaruindex för juli.

Nytt rekordår för Lidl i Sverige

Lidl redovisar ett nytt rekordår på den svenskamarknaden där koncernen växte med 7,1 procent och fortsätter att ta marknadsandelar.

Kronfågels produkter klimatcertifieras

Organisationen The Carbon Trust har gjort heltäckande beräkningar av koldioxidavtrycket hos de flesta av Kronfågels produkter vilka nu certifieras.

Fazer forskar mer i cellodlad kakao

Cellodlad kakao – ett alternativ för framtidens choklad. Ett forskningsområde för Fazer som nu är en del i ett stort forskningsprojekt på området.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil