Häxan är tillbaka – tänker göra rent hus

Häxan är tillbaka – tänker göra rent hus
Foto: Stellan Herner

Inte nog med att du kan köpa hem anrika men nylanserade Häxan för rengöringen hemma. Du kan besöka häxoteket och blanda din häxbrygd i nya butiken.

Nu relanseras klassiska Häxan och det sker med ett utökat sortiment av städprodukter vilka kommer tillbaka med en modern tolkning och variant av den grafiska profil svenskar sedan 1913 lärt sig att känna igen.

Och det är en modern häxa vi möter, en som inte bara finns i egen butik på Götgatan i Stockholm och hos utvalda återförsäljare utan dessutom har webbhandeln, om än inte med leveranser på kvastskaft.

– Vi har sett ett ökat intresse i att ta hand om våra hem och ägodelar och ser därmed stora möjligheter för Häxan, säger Mikael Söderlindh som tillsammans med Lovisa Tingman och Jim Rosengren står bakom satsningen.

– Vår ambition är att utmana, förnya och revolutionera en traditionell bransch inom rengöringsmedel. Vår vision är att expandera Häxans värld i Sverige, Norden och därefter ut i Europa, sammanfattar Söderlindh.

Dela denna nyhet

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Klassikern pappersbaserat förpackad

Klassikern pappersbaserat förpackad

En svensk klassiker i form av Scan falukorv på 800 g-ring, blir nu pappersbaserat förpackat i en innovation från Mondi, istället för i dagens plast.

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar i nytt glassamarbete

Siaglass och Skistar bygger ett nytt samarbete. Det tar sin utgångspunkt i snögubben Valle som finns på Skistars destinationer och som nu blir glass.

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

Så ofta kollar vi svenskar mobilen

En tredjedel svarar ”mer än 50 gånger per dag”, var femte 18-29-åring ”mer än 100 gånger per dag”. Det gäller hur ofta vi svenskar kollar mobilen.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.