Hög framtidstro men inte i topp i e-handel

Hög framtidstro men inte i topp i e-handel
Foto: Mostphotos
Framtidstron i e-handeln är kvar på höga nivåer, visar Svensk handels statistik, men den har avtagit trendmässigt sedan toppen i december 2020.

Framtidstron i e-handeln är kvar på höga nivåer, visar Svensk handels statistik, men den har avtagit trendmässigt sedan toppen i december 2020.

Framtidsindikatorn för e-handlare har avtagit trendmässigt sedan toppnoteringen i december 2020, konstaterar Svensk handel i sin aktuella statistik.

Även om e-handlarna inte kan matcha den rekordstarka framtidstro som rådde under pandemin, ligger den sammanfattande framtidsindikatorn för e-handeln i oktober ändå på 113,0, vilket är en bra bit över neutralt läge, och även över nivån för 2019.

– E-handeln gick oerhört starkt under pandemin och tillväxten har fortsatt. När vi nu återgår till mer av ett normalläge frågar sig alla hur konsumtionsmönstren kommer att ta form. Det råder inga tvivel om att e-handlarna tror på fortsatt stark försäljning, konstaterar Svensk handels vd Karin Johansson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil