Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Snabbgross öppnar i Jönköping

Nu på torsdag öppnar Axfood snabbgross i Jönköping. Det innebär en liten milstolpe då det är kedjans 25:e butik och förutom utbyggd service ger öppnandet tio nya jobb.

Denna veckas torsdag, 20 februari, öppnar alltså Axfood snabbgross sin första butik i Jönköping, tillika kedjans 25:e.
Jönköping är en av Sveriges tio största kommuner och dessutom den femte restaurangtätaste så etableringen är naturlig.

Den nya butiken, som innebär tio nya jobb till staden, ligger i området Solåsen i Södra Munksjöstaden.
Under invigningsdagen har man laddat för att ge extra vassa erbjudanden till alla restauranger och kaféer i Jönköping.

Som en restaurangtät stad är förstås Jönköping en spännande marknad för Axfood snabbgross.
Dessutom vill man sticka ut ur mängden med sinaöppettider och distribution via butikens e-handel.

–  Från kl. 07.00 står jag och min personal redo att möta kunderna. Det känns fantastiskt kul att vi äntligen är redo att få visa upp vår fina butik och vårt erbjudande, säger Andreas Österlund (bilden), butikschef för den nya Axfood-satsningen i Jönköping.

Fakta/Axfood snabbgross Jönköping
Adress: Porfyrvägen 1
Butiksyta: 2 500 kvadratmeter
Antal medarbetare: 10
Öppettider: måndag-fredag 07.00-18.00, lördagar 08.00-14.00, söndag 10.00-14.00
Butikschef: Andreas Österlund

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch