Ica Maxi-butik mot kvinnovåld

Foto: Ica.se

Ica Maxi Barkarby profilerar sig genom att sätta upp digitala informationstavlor med information från Kvinnofridslinjen. Initiativet togs inför jul eftersom fysisk och psykisk utsatthet då ökar.

Det var inför jul som Ica Maxi Barkarby tog initiativet att sätta upp digitala informationstavlor om Kvinnofridslinjens arbete och om hur man kommer i kontakt med den.
Informationstavlorna sattes upp på kundtoaletten och det finns naturligtvis en anledning till placeringen.

Man kan behöva en avskild plats där man utan att någon noterar det får information om hur man kan få hjälp i sin situation, är resonemanget.
– Vi vet att julen är en särskilt utsatt tid för många kvinnor som lever med hot och våld i en nära relation. Inför jul känns det viktigt att i min butik sprida information om Kvinnofridslinjens arbete på ett enkelt sätt på en avskild plats genom den här digitala lösningen, säger Bernt Welander, handlare på Ica Maxi Barkarby, i en kommentar.

Fler än 100 samtal per dag når Kvinnofridslinjen och perioden före och efter jul, nyår och andra stora helger innebär ofta att än fler än vanligt hör av sig.
Hos Ica Maxi Barkarby konstaterar man då att behovet är ännu mer markant och tar då det goda initiativet att försöka hjälpa utsatta kvinnor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil