Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Ica och nätläkare i pilotprojekt

Ica och Min doktor genomför nu ett första pilotprojekt. Det ske genom en satsning som låter kunder komma i kontakt med legitimerade dietister via digitala vårdmöten.

Ica och nätbaserade Min doktor genomför ett pilotprojekt, det första gemensamma.
Ambitionen är att bidra till en mer hälsosam vardag genom att kunderna kan komma i kontakt med dietister via digitala vårdmöten.

– Ica- gruppen sätter mat och hälsa i centrum, vi letar hela tiden efter nya sätt för att Ica ska bidra till en bättre folkhälsa, menar Ica-gruppens vd Per Strömberg.

– Med det här projektet provar Ica intresset hos kunder att via Min doktor möta dietister för att få expertråd om hur en bättre kost kan hjälpa till för en hälsosammare vardag och förebygga livsstilsrelaterade sjukdomar.
Pilotprojektet ska pågå åtta veckor.

– Hela människan påverkas av vad man äter och för flera hälsotillstånd är kosten direkt avgörande, bland andra diabetes typ2 och magbesvär såsom IBS och glutenintolerans. Som digital vårdgivare kan vi bidra med förebyggande insatser. Det hoppas vi kunna visa i det här pilotprojektet med Ica, säger Henrik Kangro, specialistläkare och medicinsk chef hos Min doktor.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch