Ica förlorar mark mot sina konkurrenter

Ica förlorar mark mot sina konkurrenter
Foto: Mostphotos
Ica tappar i försäljningstillväxt jämfört med sina konkurrenter. Iakttagelsen gäller både i år och under förra året och är en del i bråket inom Ica.

Ica tappar i försäljningstillväxt jämfört med sina konkurrenter. Iakttagelsen gäller både i år och under förra året och är en del i bråket inom Ica.

Det är dagligvarunytt.se som levererar jämförelsen mellan Ica och dess konkurrenter.
I sammanfattning konstaterar sajten att Ica tappar försäljningstillväxt jämfört med konkurrenterna under såväl 2021 som under 2020.

Samtidigt ökar konkurrenten Axfoood som lyckas bättre vad avser tillväxt.
När sajten jämför Ica mot marknaden via Svensk dagligvaruhandels index har Icas försäljning ökat mindre än marknaden under 20 av 32 månader sedan slutet av 2018.

Under 2020 tappade Ica 0,4 procent mot indexet och under 2021 års sju första månader har tappet i samma jämförelse varit 0,1 procent.
De här siffrorna illustrerar en viktig del i det bråk som pågår inom Ica där ett stort antal Ica-handlare är missnöjda med den centrala ledningens agerande på marknaden och i förhållande till lågpriskonkurrenter.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil