Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Karamellkungen blir Candyking

Här är en del av upplägget kring det nyöversatta varumärket Candyking. | Foto: Pressbild
Vad blir Karamellkungen i översättning om inte Candyking? Det har Cloetta insett och byter nu det svenska varumärket mot dess engelska motsvarighet.

Cloetta pick & mix storsatsar på varumärket CandyKing som ersätter Karamellkungen, och lanserar ett nytt butikskoncept tillsammans med en reklamkampanj.
Den nya payoffen ”Life is Sweet” är en lättsam påminnelse om att fånga glädjen i livets små stunder, skriver företaget. Det nya 360-graderskonceptet ska lyfta hela lösgodiskategorin och stärka Candykings varumärke. CandyKing satsar på nya ställösningar i butik och introducerar även start & stopp-konceptet nationellt, vilket innebär att det finns ett tydligt shoppingflöde i lösgodishyllan och att skoporna alltid hålls fräscha genom rengöring efter varje användning.

– Vi vill lyfta hela kategorin eftersom det som finns ute i butik i dag är ganska generiskt. Vi vill förändra detta genom att erbjuda en helt annan upplevelse, det ska vara lika roligt att möta Candyking i olika kanaler som att välja och äta lösgodis, säger Mattias Jönsson hos företaget.

Under hösten ska Candyking synas i allt från tv-reklam till sociala medier. Man jobbar även med influencers och lanserar en ny hemsida.
– Kategorin har tidigare drivits av pris men nu flyttar vi fokus till upplevelser för både kunder och konsumenter, före och under besöket, samt hela vägen hem till soffan, säger Sara Sturesson hos Cloetta pick & mix.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Annons

Annons

Annons

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.