Karamellkungen blir Candyking

Här är en del av upplägget kring det nyöversatta varumärket Candyking. | Foto: Pressbild
Vad blir Karamellkungen i översättning om inte Candyking? Det har Cloetta insett och byter nu det svenska varumärket mot dess engelska motsvarighet.

Cloetta pick & mix storsatsar på varumärket CandyKing som ersätter Karamellkungen, och lanserar ett nytt butikskoncept tillsammans med en reklamkampanj.
Den nya payoffen ”Life is Sweet” är en lättsam påminnelse om att fånga glädjen i livets små stunder, skriver företaget. Det nya 360-graderskonceptet ska lyfta hela lösgodiskategorin och stärka Candykings varumärke. CandyKing satsar på nya ställösningar i butik och introducerar även start & stopp-konceptet nationellt, vilket innebär att det finns ett tydligt shoppingflöde i lösgodishyllan och att skoporna alltid hålls fräscha genom rengöring efter varje användning.

– Vi vill lyfta hela kategorin eftersom det som finns ute i butik i dag är ganska generiskt. Vi vill förändra detta genom att erbjuda en helt annan upplevelse, det ska vara lika roligt att möta Candyking i olika kanaler som att välja och äta lösgodis, säger Mattias Jönsson hos företaget.

Under hösten ska Candyking synas i allt från tv-reklam till sociala medier. Man jobbar även med influencers och lanserar en ny hemsida.
– Kategorin har tidigare drivits av pris men nu flyttar vi fokus till upplevelser för både kunder och konsumenter, före och under besöket, samt hela vägen hem till soffan, säger Sara Sturesson hos Cloetta pick & mix.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Nu når Coop snart inte lika långt norrut

Det är Coops nordligaste butik – men inte länge till. Ett kommunalt nej till en utbyggnad gör att man istället väljer att lägga ned butiken i Katterjåkk.

Skörden väntas öka Rekordskörd av raps

Årets spannmålsskörd väntas bli elva procent högre än förra året och när det gäller skörden av oljeväxter blir årets skörd 2000-talets största.

H&M:s nya jättelager Satsar stort i Polen

75 000 kvadratmeter och två våningar handlar det om när H&M nu byggt ut sitt befintliga distributionscenter i polska Stryków för att möta efterfrågan.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil