I december öppnar en ny butik i centrala Stockholm som helt och hållet kretsar kring godis. På Norrlandsgatan 21 skapas en mötesplats där besökare får uppleva både klassiska smaker och nya produkter i ett färgstarkt butikskoncept.
Den 220 kvadratmeter stora lokalen öppnar den 13 december och blir den första i sitt slag. Här blandas välkända favoriter med nyheter, events och smaktester allt i en miljö där lekfullhet och nostalgi står i centrum.
Det känns fantastiskt att kunna bjuda in kunderna till en plats där de kan uppleva vårt hantverk och vår smakvärld på nära håll. Vi vill att butiken ska vara en mötesplats för både barnfamiljer, turister och alla som älskar godis, säger Helena Sandström, internationell marknadschef.
Det svenska varumärket bakom butiken grundades i Jönköping för drygt trettio år sedan och har på senare tid fått internationell uppmärksamhet. Hashtaggen #swedishcandy har samlat miljarder visningar på sociala medier, och under hösten öppnades en tillfällig butik i New York.

– Vi har sett hur intresset för svenskt godis växer utomlands, men vårt hjärta finns här hemma. Det känns därför naturligt att den första permanenta konceptbutiken öppnar i Sverige, säger Patrick Axzell, vd för Orkla Snacks Sverige.
Den nya butiken ska erbjuda ett levande utbud med nyheter, säsongssmaker och chokladdoppade favoriter. Här kan kunderna handla både lösvikt och färdigpackade produkter, delta i provsmakningar och evenemang eller upptäcka limiterade kollektioner och presentförpackningar.
Lokalen är framtagen i samarbete med Scandinavian Retail Center och blir en ny destination för alla som vill kombinera shopping med upplevelse.





















