Mathias Dahlgren stänger Rutabaga

Mathias Dahlgren | Foto Pressbild
Stjärnkrögaren stänger Rutabaga men öppnar ny krog i sommar – och utlovar en ny unik matupplevelse på Grand Hôtel.

Den vegetariska lyxkrogen Rutabaga tar emot de sista gästerna på Grand Hôtel Stockholm den 13 juli. 
Sedan ska man en tid utforma den nya restaurang som ska öppna i samma lokaler.

– Vi är otroligt stolta över vad vi har åstadkommit med Rutabaga och känner att det nu är dags att låta konceptet växa vidare på nya sätt både i Sverige och utomlands, säger Mathias Dahlgren. 
– Det ger oss möjligheten att erbjuda en ny unik matupplevelse som jag drömt om att få sjösätta. Något som både kompletterar vår portfölj gastronomiskt och restaurangscenen i Norden, tillägger Dahlgren.

Mathias Dahlgren stängde Matsalen och Matbordet på Grand Hôtel i Stockholm i december 2016. 
I stället öppnades Rutabaga men nu är det tid för förnyelse igen. 

– Det är viktigt för Grand Hôtel att ständigt utveckla vårt erbjudande med nya upplevelser av högsta möjliga kvalitet. Rutabaga har sedan 2017 varit en uppskattad matdestination för folk från hela världen. Nu står vi redo att tillsammans med Mathias och hans team utveckla ett restaurangkoncept som Stockholm saknat, säger Pia Djupmark, vd på Grand Hôtel.

Vad det handlar om för typ av koncept är ännu en väl bevarad hemlighet. I ett pressmeddelande betonas att inga kommenterar kommer att lämnas förrän det nya konceptet presenteras under sommaren. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil