Nominerad till Signumpriset 2023

Foto Pressbild
Nu har Polarbröd presenterats som ett av de nominerade företagen till Signumpriset 2023, ett pris för långsiktigt varumärkesarbete.

I veckan har Polarbröd presenterats som en av de nominerade till Signumpriset 2023. Syftet med utmärkelsen, som instiftades år 1995 av Groth & Co, är att uppmärksamma företag som utmärker sig genom ett långsiktigt arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke.Under de år som Signumpriset har delats ut har en lång rad varumärken granskats av juryn, och 27 nordiska företags varumärken har valts ut som vinnare genom åren för utmärkt varumärkesvård. 
Polarbröd strävar alltid efter att vara en positiv kraft i samhället och att göra hållbara brödmål tillgängliga för alla – nu och i generationer framåt, skriver företaget.

– Vi är oerhört stolta och glada över att bli uppmärksammade som ett företag med ett framgångsrikt varumärkesarbete. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner som idag är Sveriges tredje största producent av matbröd – resultatet av ett långt och engagerat arbete, säger Sophie Wassberg, marknadschef på Polarbröd.

Övriga nominerade till Signumpriset är AIK, Blocket, Bris, Hemnet, Stenströms och Svenska spel. 
Gemensamt för dessa är att företagen arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.

– Årets nominerade till Signumpriset visar att arbetet med att bygga och vårda starka varumärken fortsätter vara både prioriterat och en tydlig framgångsfaktor. Vi kan också med glädje och stor ödmjukhet konstatera att även varumärket Signumpriset fortsätter att attrahera mycket välkända aktörer i vitt skilda branscher. Bland årets nomineringar är de flesta sannolikt redan välkända för större delen av Sveriges befolkning. För juryn blir det måhända en ännu svårare uppgift än någonsin att utse vinnaren i detta imponerande starka startfält, säger Gunnar Berenmark, varumärkesdesigner och juryns sekreterare.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil