Sportkedja satsar på gränshandeln

Gränshandeln mot Norge är igång igen och nu kommer beskedet att en av våra sportbutikskedjor beslutat satsa på gränshandeln med start i höst.

Det är NRS, Nordic retail & sports, som nu beslutat sig för att göra en satsning på gränshandeln mot Norge.
I slutet av augusti ska man öppna den första outletbutiken vid gränsen och den öppnar NRS i värmländska Töcksfors.

I Töcksfors handelspark tar man över en för tillfället tom lokal.
– Vi ska öppna en drygt 700 kvadratmeter stor butik där Gant fram tills för några år sedan hade en outlet, berättar NRS vd Peter Lindståhl för nwt.se.

Även för NRS del blir det en outletbutik.
– Även vi satsar på det konceptet och vi kommer att sälja ett stort antal kända varumärken. Vi har provat den här typen av butik i Stockholm och i Visby med stor framgång och nu går vi vidare en med satsning längs gränsen mot Norge, säger Lindståhl.

Efter Töcksfors fortsätter satsningen på gränshandeln för NRS som just nu söker sju medarbetare till den nya butiken i Töcksfors.
– Vi planerar även att öppna butiker i Charlottenberg och Strömstad. Även Karlstad är intressant för oss, avslutar Peter Lindståhl.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.